(Liptovský Mikuláš, 17. 5. 2017) – Štatistický úrad SR zverejnil čísla výkonnosti cestovného ruchu na Slovensku. Liptov opäť potvrdil svoju pozíciu na trhu a medziročne si v počte ubytovaných hostí polepšil o takmer trinásť percent. Skokanom bolo mesto Ružomberok, v ktorom vzrástol počet hostí v ubytovacích zariadeniach o päťdesiat percent. Priemerný počet prenocovaní je 2,8 dňa, rovnako ako v roku 2015. S ohľadom na letnú sezónu Liptáci netaja veľké očakávania. Radi by toto leto pritiahli o ďalších desať percent viac klientov.

V minulom roku sa ubytovalo na Liptove takmer 550 tisíc návštevníkov, väčšina z nich navštívila Liptov v treťom štvrťroku, čiže v letných mesiacoch – júl, august, september. Aj preto vnímajú Liptáci letnú sezónu ako veľmi významnú časť roka. „Oficiálne štatistické čísla minulého roku nás opäť napĺňajú optimizmom, ale sú zároveň zaväzujúce. Počet hostí ubytovaných na Liptove bol minulý rok o takmer trinásť percent vyšší a my veríme, že aj nadchádzajúce leto potvrdíme nastavený trend a počet hostí nám vzrastie o ďalších desať percent. Pomôcť k tomu môžu aj nové ubytovacie kapacity. Už čoskoro pribudnú nové hotelové lôžka v Jasnej aj v Bešeňovej. Najmä v top termínoch už bol obrovský tlak na existujúce lôžka, preto veríme, že aj tieto nové postele udržia a podporia naše čísla rastu,” objasnil predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV Ján Blcháč.

Priemerný počet prenocovaní v minulom roku na Liptove aj na celom Slovensku predstavoval 2,8 dňa. V roku 2016 tvorili opäť najvyšší podiel návštevníkov Liptova domáci Slováci. Situácia vo svete nahráva domácemu cestovnému ruchu a Slovensko a Liptov navštevujú aj klienti, ktorí pre našu krajinu nebývali bežnou klientelou. Tradičná klientela pre Slovensko a Liptov sú Slováci, Česi a Poliaci. Rastie však záujem klientov z Izraela, ktorých počet sa v rámci Slovenska zdvojnásobil a prekvapujú aj Maďari, ktorí opäť objavujú slovenské hory a na Liptove získali už piatu pozíciu po tradičných trhoch a Ukrajincoch. Zahraniční klienti na Liptove zároveň rastú intenzívnejšie ako domáci klienti.

„Leto je ťažisková sezóna. Už teraz nám beží online marketingová kampaň na podporu predaja ubytovacích kapacít v našom regióne a plánujeme v nej pokračovať kontinuálne do konca roka. Podporná marketingová kampaň na naše letné atrakcie a ponuku regiónu bude spustená ešte tento mesiac. Ak si chceme výborné čísla udržať, tak nám treba pracovať s našimi stálymi klientmi aj klientmi potenciálnymi. Kvalitné produkty cestovného ruchu, ich pestrosť a silný marketing prinášajú svoje ovocie. Teší ma, že trend rastu ubytovaných hostí vidieť nielen v tradične silných obciach či mestách akými sú Liptovský Ján a Liptovský Mikuláš, ale napríklad aj v Ružomberku a Pavčinej Lehote, v ktorých rasty presahujú až päťdesiat percent,“ povedala riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV Darina Bartková.

Teploty utešene rastú a letná sezóna začne už čoskoro. Liptáci veria, že ich čaká úspešná letná sezóna a klienti budú so službami regiónu spokojní.